Sayfalar

8 Mart 2017 Çarşamba

Bitter Çikolatanın Bilmediğiniz Yararları

Herkese merhabalar.

Çikolatayı büyük küçük hepimiz haliyle çok seviyor ve çok tüketiyoruz. Boğazına düşkün bir millet olduğumuz için ve tabi çikolatanın tadı çok güzel olduğu için kendimizi tutamıyoruz. Yalnız genel olarak insanlar sütlü çikolata tercih ediyorlar. Benim bu konuda size tavsiyem bitter yani siyah çikolata yemenizdir. Çünkü dünya çapında bir çok prestijli üniversitenin araştırmaları siyah çikolatanın faydalı olduğu yönündedir. Bitter çikolata kronik günlük yorgunluktan kalp ve tansiyona kadar bir çok hastalığa iyi geldiği söyleniyor.
Bitter Çikolatanın Bilmediğiniz Yararları


Bitter çikolata kronik gün sonu yorgunluğa iyi geliyor. İngiltere'de bazı üniversitelerin yaptığı araştırmalara göre, her gün biraz bitter çikolata yemek kronik gün sonu yorgunluğu semptomlarını azaltmaktadır. Yapılan araştırmaya göre denek olan insanlara her gün kakao oranı yüksek bitter çikolata verildi. Hastaların hepsi bir süre sonra kendilerini çok daha iyi hissettiğini söyledi. Hatta hastalardan iki tanesi 6 ay sonunda tekrar işe dönme gücünü kendinde bulduğunu belirtti. Bunun sebebini uzmanlar bitter çikolatanın beyinde oldukça fazla mutluluk hücresi olan serotonin ürettiğini belirtti. Aynı uzmanlar kararınca yenmesini ve kilo almamaya dikkat edilmesi gerektiğini de belirtti.

Bunun dışında bitter çikolata vücutta aspirin etkisi de yapmaktadır. Bildiğiniz üzere aspirin kanda pıhtılaşmayı engelleyip, kanın incelmesini ve iyi akış göstermesini sağlıyor. Araştırmalara göre bitter çikolata da aynı işlevi yapıyor. Kandaki pıhtılaşmayı ve kaliteli kan dolaşımını sağlıyor. E durum böyle olunca haliyle tansiyona da koruyucu etki yaptığı belirtiliyor. Kandaki iyi dolaşım sonucunda kalbinde sağlıklı çalıştığı ve koruyucu etki yaptığı belirtiliyor. Bütün bunları kako çekirdeğinin içerisinde bulunan bir elementin sağladığı belirtiliyor.

Yani konuyu toparlamak gerekirse, bitter yani siyah çikolata kronik yorgunluğa iyi geliyor, vücutta aspirin etkisi yapıp kan dolaşımına katkı sağlıyor, dolaylı yoldan da tansiyona ve kalbe koruyucu etki yapıyor. Sağlığınız için günde 1,2 parça yiyebilirsiniz. Abartmadan kilo aldırmayacak şekilde tüketebilirsiniz. Sağlıkla kalın...